Όταν εξετάζουμε ποιές επιχειρήσεις είναι οι πλέον κατάλληλες για τη χρήση των SMS, αυτές που σχετίζονται με τη φιλοξενία και τη διαμονή σίγουρα πλησιάζουν την κορυφή. Άλλοι κλάδοι μπορεί να απαιτούν περισσότερη δημιουργικότητα και φαντασία για να αξιοποιήσουμε αποτελεσματικά τα SMS, αλλά τα ξενοδοχεία, τα ενοικαζόμενα δωμάτια και τα θέρετρα δεν είναι δύσκολο να συμπεριλάβουν τα SMS στην προωθητική τους πολιτική και να εφαρμόσουν μια στρατηγική με τη χρήση αυτών. Τα SMS έγιναν για επιχειρήσεις όπως αυτές. Ρίξτε μια σύντομη ματιά σε μερικούς από τους τρόπους με τους οποίους χρησιμοποιούνται σήμερα τα SMS στην συγκεκριμένη αγορά και δείτε πως που μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε για να κάνετε τη διαφορά.
Εξυπηρέτηση πελατών
Ο πρωταρχικός στόχος του SMS θα πρέπει να είναι η βελτίωση της εξυπηρέτησης πελατών. Οι πελάτες επιθυμούν την εξυπηρέτηση, οπότε είναι ο τέλειος τρόπος να τους προσεγγίσετε με τρόπο που να είναι βολικός και συνάμα προτιμώμενος. Αν κοιτάξετε κυρίως την νέα γενιά (<45 ετών), η οποία αποτελεί πλέον και το μεγαλύτερο κομμάτι της αγοράς, προτιμά το SMS περισσότερο από μια τηλεφωνική επαφή. Σύμφωνα με έρευνες, ένα μεγάλο ποσοστό – 75% για να είμαστε ακριβής – επιλέγει την αποστολή μηνυμάτων, όταν προσφέρεται η δυνατότητα επιλογής μεταξύ SMS και τηλεφωνικής κλήσης. Έτσι, κλείστε το τηλέφωνο και αρχίστε να χρησιμοποιείτε τα SMS.
Κρατήσεις, Check-in και Check-out
Ένας από τους συνηθέστερους τρόπους χρήσης των SMS από τα ξενοδοχεία είναι για το check-in και το check-out. Δεδομένου ότι η διαδικασία των κρατήσεων είναι πλέον σε μεγάλο βαθμό αυτοματοποιημένη ήδη (με τους πελάτες να μπορούν να κλείσουν online το δωμάτιο που επιθυμούν και να λάβουν ηλεκτρονικά τις αποδείξεις πληρωμής), γιατί να μην πάτε τις διαδικασίες αυτές ένα βήμα παραπέρα και να τις ολοκληρώσετε πλήρως; Με το SMS, μπορείτε να στείλετε ενημερώσεις στους πελάτες σας σχετικά με τις ώρες που μπορούν να κάνουν check-in και check-out ή να επιβεβαίωσετε την κράτησή τους. Και, δεδομένου ότι θα υπάρξει ακόμη λιγότερη ανάγκη για τηλεφωνική επαφή, θα μπορείτε να απελευθερώσετε εσάς ή τους υπαλλήλους σας και να επικεντρωθείτε σε άλλα σημαντικά καθήκοντα.
Κουπόνια και Προσφορές
Έρευνες δείχνουν ότι το 62% των καταναλωτών θα ήθελε να λαμβάνει προσφορές και εκπτωτικά κουπόνια για προϊόντα και υπηρεσίες μέσω SMS. Δεδομένου ότι κάτι τέτοιο εφαρμόζεται και σε άλλους επιχειρηματικούς κλάδους, δεν σας ακούγεται λογικό να μπορείτε να αξιοποιήσετε τα SMS και εσείς στέλνοντας κουπόνια και προσφορές στους πελάτες σας; Προσφορές σε περιόδους χαμηλής ζήτησης μπορούν να παράγουν θετικά αποτελέσματα όταν αυτές προσφέρονται τη σωστή χρονική στιγμή και είναι ελκυστικές – όπως μια έξτρα δωρεάν ημέρα διαμονής ή μειωμένη τιμή κράτησης. Δεν χρειάζεται να το παρακάνετε, αλλά ένα περιστασιακό μαζικό μήνυμα πραγματικά μπορεί να κάνει θαύματα.
Έρευνες και σχόλια
Πολλές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τα SMS για να συλλέξουν πληροφορίες ή να διεξάγουν έρευνες. Μπορεί να μην βλέπετε τεράστια αποτελέσματα από αυτήν την προσέγγιση, αλλά με την πάροδο του χρόνου θα συλλέξετε πολύτιμες πληροφορίες που μπορούν να χρησιμεύσουν για να οδηγήσουν σε αλλαγές και να καθορίσουν σημαντικές αποφάσεις. Ο καλύτερος τρόπος για να χρησιμοποιήσετε τις έρευνες μέσω SMS είναι να τις συνδυάσετε με ένα ευχαριστήριο κείμενο. Για παράδειγμα, να ζητήσετε στο τέλος του κειμένου που θα στείλετε να αφήσουν μια κριτική σχετικά με τη διαμονή τους στο ΤripΑdvisor ή στο Βooking.com και να αξιολογήσουν την εμπειρία τους.
Προώθηση προσφορών συνεργατών
Πρέπει να είστε προσεκτικοί σχετικά με τον τρόπο που χρησιμοποιείτε τα SMS για την προώθηση της επιχείρησής σας. Τείνει να θεωρείται ως ένας προσωπικός τρόπος επικοινωνίας και δεν θέλετε να παραβιάσετε την εμπιστοσύνη που έχετε αναπτύξει με τους πελάτες σας. Όταν ωστόσο χρησιμοποιούνται σωστά, τα SMS μπορούν να παρέχουν στους πελάτες αξία και παράλληλα στην επιχείρηση να προσφέρουν πρόσθετα έμεσα οφέλη από συνεργασίες. Για παράδειγμα, ας πούμε ότι λειτουργείτε ένα ξενοδοχείο. Θα μπορούσατε να δημιουργήσετε έσοδα από συνεργασίες με κοντινές επιχειρήσεις στέλνοντας προωθητικές ενέργειες στους πελάτες σας. Αυτές μπορεί να είναι της μορφής “Έκπτωση 50% από γραφείο ενοικίασης αυτοκινήτων που συνεργάζεται με το ξενοδοχείο.”. Δεδομένου ότι υπάρχει κάποιο όφελος, οι παραλήπτες δεν θα αισθάνονται ότι η προσφορά αποτελεί εισβολή στον προσωπικό τους χώρο. Προσφέρει επίσης αξία στο ξενοδοχείο αλλά και στον συνεργάτη.